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Thema: Hallo aus england


  1. #17
    Zündkerzenwechsler
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    Hi OldiSpezi,
    I shall include a photo of the speedo with the mileage for you. At the moment the first bike is still in my Transit van and I can't collect the second bike. Obviously I can't take photos yet but I'll take some this weekend. Regarding the speed, above 50kph is legal as long as I have a full motorcycle licence (I have) and the lights are uprated.
    I'm interested to find out whether the later bike has electronic ignition. Does anyone have an opinion about whether it's better than the old style ignition?

    More soon

    Hallo OldiSpezi,
    Ich werde mit einem Foto des Tachos mit der Laufleistung für Sie. Im Moment ist das erste Fahrrad ist immer noch in meinem Transit van und ich kann nicht sammeln die zweite Fahrrad. Natürlich kann ich keine Fotos aufnehmen, noch nicht, aber ich werde einige nehmen an diesem Wochenende. In Bezug auf die Geschwindigkeit, vor 50kph ist legal, solange ich eine vollständige Motorrad-Führerschein (habe ich) und haben die Lichter aufgelastet.
    Ich bin daran interessiert, herauszufinden, ob die spätere bike elektronische Zündung. Hat jemand eine Meinung darüber, ob es besser als im alten Stil Zündung?

    Mehr in Kürze.

    Buster

  2. #18
    Zündkerzenwechsler
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    Here are some photos of the KR51/1 after its first wash in five years!
    Simson1.jpgSimson2.jpgSimson3.jpgSimson4.jpgSimson cap.jpgSimsonCal.jpgSimsonCard.jpgSimsonLit.jpg

    OldiSpezi, I took a photo of the speedo but it didn't upload correctly. :( I'll try again soon with more photos of the later bike. It's a KR51/2N so only 3-speed and no electronic ignition - never mind, only 13 miles!!

  3. #19
    Zündkerzenwechsler
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    I shall soon have to ask questions about spares and technical matters. I expect I should ask in a different place but forgive me if the subject of my queries isn't correct for this thread.

  4. #20
    Super-Moderator Urgestein Avatar von Zschopower
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    Please feel free to ask your questions in this thread or in a new one.

    Peter

  5. #21
    Zündkerzenwechsler
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    Thanks Peter!

  6. #22
    Zahnradstoßer Avatar von oldispezi
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    Hallo buster

    Schöne Schwalbe und einige Arbeit an ihr. Zündung finde Kontakte besser weil einfacher zu Reparieren Elektronik ist gut solange alles ok, wenn defekt stehst du.

    Sorry meine letzte Englisch Stunde hatte ich vor über 30 Jahren.

    Bilder von meinen Fahrzeugen https://fotos.web.de/ui/external/N3y...pxsIe1WbA32203
    Man sagt der Citroen XM schwebt über die Straße,die Schwalbe fliegt ;-)

  7. #23
    Chefkonstrukteur Avatar von Albi
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    Zitat Zitat von oldispezi Beitrag anzeigen
    Sorry meine letzte Englisch Stunde hatte ich vor über 30 Jahren.
    Dann schreib wenigstens ordentlich Deutsch. Selbst ich habe Probleme, deinen Text zu verstehen.

    @Buster: Nice Schwalbe you have there . I would not call her "beautiful", but you can make a lot with it .
    About the Ignition: My Schwalbe ist the KR51/2L with an electronic 6V Ignition, very nice, no work to do. On your old KR51/1 you can not build in a 6V electronic Ignition, because of the Fan, which is neessary to cool the Engine. But for both bikes, KR51/1 and KR51/2 it is possible to built in a 12V VAPE-Ignition. Thats one very great, but expensive Ignition (200€). When did you upload the Photos of the the newer Schwalbe? :-)

    greetings to Great Britain
    mfg
    Albi

  8. #24
    Zündkerzenwechsler
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    Hallo OldSpezi and Albi!
    Thanks for your advice about the ignition. I think you're right, contact breakers may be old fashioned but they are simple and cheap. €200 for the VAPE! I'll go slowly and have 120 litres more fuel!
    I have removed the metal karosserie from No.1 to access the engine and electrics. The steel is solid and needs no repair. The bracket for the foot rest on one side is broken but is a simple welding job. Apart from that the Bowden cables need replacing, and a little cleaning would be in order. I must check the brakes and replace the cover for the rear sprocket, but not much else. This will not be a restoration - just a thorough check up and servicing should be enough. No.2., which is still sitting in my van, will be more of a restoration. Most of the bike is nearly new but nearly thirty years old, so a good clean, some paint here and there and a few new parts (as some are missing, lost since 1988!). I need a new carburettor and exhaust but I think they are easy to find. If you have any recommendations about where to buy I would be interested to hear, as a reliable dealer is worth knowing. The headlight has been broken so I must replace that too, but maybe with a sealed beam unit that dips, so I can be legal if (when ) I go faster than 50 kph! Does anyone know about needles and jets for better performance? Please let me know if you have useful info to produce good, reliable, and economical running.

    IHallo OldSpezi und Albi!
    Vielen Dank für Ihre Beratung über die Zündung ein. Ich denke, du hast recht, kann Unterbrecher sein altmodisch, aber sie sind einfach und billig. 200 € für die VAPE! Ich werde langsam zu gehen und haben 120 Liter mehr Kraftstoff!
    Ich habe die Verkleidungsteile aus Metall No.1 entfernt, um den Motor und Elektrik übersetzen. Der Stahl ist stabil und benötigt keine Reparatur. Die Halterung für das Fußteil an einer Seite unterbrochen ist, sondern eine einfache Schweißarbeit. Abgesehen davon die Bowdenzüge ausgetauscht werden müssen, und ein wenig Reinigung würde in Ordnung sein. Ich muss überprüfen, die Bremsen und setzen Sie die Abdeckung für die hintere Kettenrad, aber sonst nicht viel. Dies wird nicht eine Restauration - nur eine gründliche Überprüfung und Wartung sollte genug sein. No.2., Die noch sitzt in meinem van, wird mehr von einer Restauration. Die meisten der Bike ist fast neu, aber fast 30 Jahre alt, so dass ein gutes, sauberes, etwas Farbe und hier und da ein paar neue Teile (wie einige fehlen, seit 1988 verloren!). Ich brauche einen neuen Vergaser und Auspuff, aber ich denke, sie sind leicht zu finden. Wenn Sie irgendwelche Empfehlungen darüber, wo zu kaufen wäre ich interessiert zu hören, wie ein zuverlässiger Händler ist wissenswert. Der Scheinwerfer wurde unterbrochen, damit ich das auch ersetzen müssen, aber vielleicht mit einer Sealed-Beam-Einheit, Dips, so kann ich legal sein, wenn (wenn) Ich gehe schneller als 50 km! Hat jemand über Nadeln und Düsen für eine bessere Leistung wissen? Bitte lassen Sie mich wissen, wenn Sie nützliche Informationen, um gute, zuverlässige und wirtschaftlich und betriebssicher zu produzieren.
    Thanks guys!

  9. #25
    Chefkonstrukteur Avatar von Albi
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    Zitat Zitat von buster Beitrag anzeigen
    Does anyone know about needles and jets for better performance?
    Well, did you mean the main needle in the carburator? One Advice from me: Let everything original. By the way, tuning is a topic, which we won't discuss in this forum . Spare Parts you can find on eBay or, e.g., there:

    Oldtimer & Ersatzteilhandel Thomas Dumcke

    I am not sure, if he would send any parts to england, but why not ? For Schwalbe No.2 (its, the KR51/2, right ?) you'll need the carburator "BVF 16N1-12".
    If you want to order some spare parts now, it might be the best, to buy as many as you can, even it is'nt necessary. Cause every ordering will cost you a lot of shipping fees.

    Oldtimer & Ersatzteilhandel Thomas Dumcke - Vergaser Simson Vergaser BVF 16 N1-12 13148-00S

    Oldtimer & Ersatzteilhandel Thomas Dumcke - Bremsbacken Set Simson Sport 10133-A-S

    Oldtimer & Ersatzteilhandel Thomas Dumcke - Glhlampenersatzkasten 6 Glhlampenersatzkasten 6 V Bilux 25/25W F3128

    what about your Tires Condition?

    Oldtimer & Ersatzteilhandel Thomas Dumcke - Reifen 2.75x16 K30 Reifen 2.75x16 K30 11110015
    Oldtimer & Ersatzteilhandel Thomas Dumcke - Benzinhahn original Schwalbe KR51 mit weier Filterglocke 12955-00S

    Oldtimer & Ersatzteilhandel Thomas Dumcke - Bowdenzugsatz KR51/2 60154

    Oldtimer & Ersatzteilhandel Thomas Dumcke - Scheinwerfereinsatz Schwalbe Originalqualitt 10128-A-S

    Oldtimer & Ersatzteilhandel Thomas Dumcke - Kondensator Kondensator original 10156-00S (maybe twice or triple )

    Oldtimer & Ersatzteilhandel Thomas Dumcke - Unterbrecher Unterbrecher Simson Nachbau 10153E (same like the condensator )
    Well...that are some important things, which came into my mind

    By the way i hope, that you can understand my poor english
    cheers
    Albi

  10. #26
    Zündkerzenwechsler
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    Thanks Albi, your English is fine! You've done a lot of work, which I appreciate. I'll look through on the Thomas Dumcke site and send a list, to see how much the shipping would be. As for tuning, now I remember reading that in the rules.
    At the moment I don't have enough room to keep the bikes together, so I can't make a comparison and use one as a guide to the other. I know that some Bowden cables will be different on the No.2. (Yes KR51/2:) ) but perhaps, I can use one or two to replace the old and well-used ones on No.1. A small saving perhaps! Clearly the motor, exhaust, and footbrake operation are different but other things will be similar, I hope. One thing that I'd like to renew would be the wiring. Does anyone know if a new wiring loom is available?
    Lastly for now, is the purple colour an original factory colour or has someone repainted in that colour? It is certainly the kind of colour popular in the 1970s. Yeeagh!

    Dank Albi, ist Ihr Englisch gut! Sie haben eine Menge Arbeit, die ich zu schätzen getan. Ich werde schauen durch auf dem Thomas Dümcke Website und senden Sie eine Liste, um zu sehen, wie viel der Versand wäre. Wie für Tuning, jetzt erinnere ich mich, dass in den Regeln zu lesen.
    Im Moment habe ich nicht genug Platz, um die Fahrräder zusammen, so kann ich keinen Vergleich und verwenden ein als Leitfaden für die andere. Ich weiß, dass einige Bowdenzüge anders sein wird auf dem No.2. (Ja KR51 / 2), aber vielleicht kann ich ein oder zwei, die alten und gut gebraucht zu No.1 ersetzen. Eine kleine Einsparung vielleicht! Klar der Motor, Auspuff, und Fußbremse Betrieb unterschiedlich sind, aber andere Dinge ähnlich sein wird, hoffe ich. Eine Sache, die Ich mag zu erneuern würde wäre die Verkabelung sein. Wer weiß, wenn ein neuer Kabelbaum vorhanden ist?
    Schließlich jetzt ist die lila Farbe ein werkseitigen Farbe oder hat jemand in dieser Farbe gestrichen? Es ist sicherlich die Art von Farbe beliebt in den 1970er Jahren. Yeeagh!

    Cheers
    Buster

  11. #27
    Zündkerzenwechsler
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    By the way! I've just looked up Schwarzfahrer in Google translate. Fare dodger! That made me laugh out loud. :)

  12. #28
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    Wiring looms are available for nearly each type of Simsons.
    There are a lot of differences between KR51/1 and KR51/2.
    The purple colour isn't an original factory colour.
    Have a look at the wiki to find out more:
    Originalfarben

    Peter

  13. #29
    Chefkonstrukteur Avatar von Albi
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    For sure you can use parts from the one Schwalbe for te other one.

    Identical Parts:
    Exhaust (yes, they are the same, except the manifold (krümmer)
    Wheels
    Brakes
    Bowdencables front brake
    Bowdencables for the Carburator
    Kick-Starter
    Gear-Lever
    Most of the body-work
    Frontwheel-Wing, including the handle-bar
    all lamps, except the front lamp
    front shock absorbers
    Fuel-Tank

    Different Parts:
    Engine
    Ignitions and Light-Coil (15W or 25W)
    Front Lamp small Reflector-Hole for 15WLamp (some KR51/1, check this out by checking you headlight) and a bigger one for the 25WLamps (KR51/2N+E)
    Rear braking-system
    Air-intake-system for the carburator
    carburators (16N1-X)
    rear shock absorbers
    framework

    Hope, i could help

  14. #30
    Zündkerzenwechsler
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    Thanks guys! Lots of good information. There are more differences than I imagined so part swapping may not be so easy but I am pleased that so many of the parts are very inexpensive.

    Does anyone know what difference, if any, having a cigar shaped exhaust would make, instead of a cylinder shape? Is it only a matter of style?

    I have no time at the moment for work on the bikes, so no news. Soon I hope.

    Viele gute Informationen. Es gibt mehr Unterschiede als ich es mir vorgestellt, so Part Swapping kann nicht so einfach, aber ich freue mich, dass so viele der Teile sehr preiswert sind.

    Kennt jemand was für einen Unterschied, wenn überhaupt, mit einem zigarrenförmigen Auspuff machen würde, statt einer Zylinderform? Ist es nur eine Frage des Stils?

    Ich habe keine Zeit im Moment für die Arbeit an den Bikes, so keine Neuigkeiten. Bald, hoffe ich.

    Buster

  15. #31
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    Zitat Zitat von buster Beitrag anzeigen
    Does anyone know what difference, if any, having a cigar shaped exhaust would make, instead of a cylinder shape? Is it only a matter of style?
    It isn't a matter of power, its just the Style and the Sound. The cigar-style-exhaust-sound (what a word ) is a little...well, i would not say louder, but it has a more pithy sound . Personally i would say, that the cigar-exhaust belongs to a KR51/1 and the Cylinder-exhaust to the KR51/2. But for sure you can combine them together. One more Tip: All new spareparts, whether its an exhaust or a screw, which are chromed, have a very bad quality. As far as i know, you have many rainy days during the year in england and that might be the problem . If you can find original parts on ebay, this would be the better choice.

    cheers
    Albi

  16. #32
    Zündkerzenwechsler
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    Rain! In England! What ever gave you that idea? I expect the metal parts are made in China, where they don't have rain either! You're right though, the quality wouldn't probably not be as good as the original. At least I have an exhaust on No.1. Maybe I'll look for a good original for No.2., which is the better bike.

    I'm still looking for Schwalbe owners in England but there is no info online. If anyone who reads this knows of any please let me know. Do you have rallies for Schwalben? It would be great to come over and join in sometime.

    Regen! In England! Was auch immer gab dir diese Idee? Ich erwarte, dass die Metallteile in China hergestellt werden, wo sie keinen regen auch nicht! Du hast Recht wenn, würde die Qualität nicht wahrscheinlich nicht so gut wie das Original. Zumindest habe ich einen Auspuff No.1. Vielleicht werde ich für eine gute Vorlage für No.2 aussehen., Welches die bessere Fahrrad.

    Ich bin immer noch auf der Suche nach Schwalbe Eigentümer in England aber es gibt keine Informationen online. Wenn jemand, der dies liest kennt jeder lass es mich wissen. Haben Sie Rallyes für Schwalben? Es wäre toll, zu kommen und mitmachen irgendwann.

    Cheers
    Buster

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