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Thema: Hallo aus england


  1. #33
    Super-Moderator Urgestein Avatar von Zschopower
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    There is a great rallie at ascension-weekend near Suhl each year. But because of some "bad boys" in the past, there will be a Schwalbennest-rallie at pentecost-weekend in 2013 at the same place.

    http://www.schwalbennest.de/simson/s...ennesttreffen/

    Peter

  2. #34
    Chefkonstrukteur Avatar von Besier
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    Do you have rallies for Schwalben? It would be great to come over and join in sometime.
    Yes we have ! Look on Youtube:

    Simson Rennen DEMMIN ist der Hammer -- 2011 -- - YouTube
    Hercules - Stark auf zwei Rädern

  3. #35
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    Thanks Peter and Besier! I think maybe 1700 kms round trip would maybe too much so when I come it will be with my van. My little hotel on wheels has room for me and a Schwalbe!

    Ich denke, vielleicht 1700 km Hin-und Rückfahrt würde vielleicht zu viel, so, wenn ich komme wird es mit meinem van sein. Meine kleine Hotel auf Rädern bietet Platz für mich und eine Schwalbe!
    Buster

  4. #36
    Chefkonstrukteur Avatar von Albi
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    Zitat Zitat von buster Beitrag anzeigen
    Thanks Peter and Besier! I think maybe 1700 kms round trip would maybe too much so when I come it will be with my van. My little hotel on wheels has room for me and a Schwalbe!

    Ich denke, vielleicht 1700 km Hin-und Rückfahrt würde vielleicht zu viel, so, wenn ich komme wird es mit meinem van sein. Meine kleine Hotel auf Rädern bietet Platz für mich und eine Schwalbe!
    Buster
    That would be awesome! What is the Name of this Van?

  5. #37
    Zündkerzenwechsler
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    The van is called Ford Transit 80! :) It's just a van but I can erect a folding bed inside and carry a Porta Potti! I'm too old for tents - getting on my knees is difficult, getting up again even worse!

    Die van nennt Ford Transit 80! :) Es ist nur ein van aber ich kann ein Klappbett im Inneren zu errichten und tragen eine Porta Potti! Ich bin zu alt für Zelte - immer auf den Knien ist schwierig, wieder aufzustehen noch schlimmer!

  6. #38
    Zündkerzenwechsler
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    Hallo all!
    Today my first new part for No.2 (KR51/2 M541) arrived! A week or so ago I saw a new, original in IFA box, 16N1-12 carb on ebay for an instant buy price of €23.00 and, after contacting SchwalbeAlbi, arranged for him to buy it for me and send it on. Now it's here and I'm very pleased with it. The finish is so good that it will be a pity that no-one will see it when it's fitted!


    With the help of the books that came with No.2 I'm making progress with understanding how things go together. I have Ronicke's and Erhard Werner's books and a Reparaturanleitung in English and German and, with the aid of a dictionary (I don't have Google translate at home) I can work things out. I did have a problem trying to understand which coil I should use, mainly because I have no knowledge of electrics. How was I to know that you could use a 12v coil and 6v lighting at the same time?! That is clear now that I've had a close look at the schaltplan!

    Unfortunately, because the previous owner had dismantled the bike and bolted it quickly together for me to see, I'm not sure how the rear swinging arm should connect to the frame. He used just a nut and washer on each end of the bolt, on the outside of the arm. Is there nothing between the arm and the frame? Is there a drawing of the frame and suspension components that shows the correct assembly? Also, is the oil in the clutch housing separate from the oil for the gearbox or does it use the same oil? It may sound like a silly question but I can find no reference or illustration other than a capacity of 400 cm3.

    Thanks to everyone who is helping me, especially Albi.

    Hallo all!
    Heute ist mein erster neuer Teil für No.2 (KR51 / 2 M541) angekommen! Eine Woche oder so vor ich sah einen neuen, original in IFA Feld 16N1-12 carb auf ebay für einen Sofort-Kaufen zum Preis von € 23,00 (Alles f) und nach Rücksprache mit SchwalbeAlbi, arrangierte für ihn zu kaufen es für mich und senden Sie es an. Jetzt ist es hier, und ich bin sehr zufrieden mit ihm. Der Abgang ist so gut, dass es schade, dass niemand wird es sehen, wenn es angebracht sein!

    Mit Hilfe der Bücher, die mit No.2 kam ich mache Fortschritte mit dem Verständnis, wie die Dinge zusammen. Ich habe Rönicke und Erhard Werner Bücher und Reparaturanleitung in Englisch und Deutsch und mit Hilfe eines Wörterbuchs (Ich habe keine Google zu Hause zu übersetzen) Ich kann Dinge zu erarbeiten. Ich habe ein Problem haben versucht zu verstehen, welche Rolle sollte ich verwenden, vor allem, weil ich keine Ahnung von Elektrik haben. Wie sollte ich wissen, dass man eine 12v Spule und 6v Beleuchtung gleichzeitig nutzen? Das ist klar ist nun, dass ich hatte einen genauen Blick auf den schaltplan!

    Leider, weil der Vorbesitzer das Rad demontiert hatte und verriegelte sie schnell zusammen für mich zu sehen, ich bin nicht sicher, wie die hintere Schwinge sollte dem Rahmen zu verbinden. Er verwendet nur einen Mutter und Scheibe auf jedem Ende des Bolzens an der Außenseite des Armes. Gibt es nichts zwischen dem Arm und dem Rahmen? Gibt es eine Zeichnung der Rahmen und Fahrwerkskomponenten, die korrekte Montage zeigt? Auch ist die Öl in dem Kupplungsgehäuse getrennt von dem Öl für das Getriebe oder hat sie die gleiche Öl? Es mag wie eine dumme Frage klingen, aber ich kann keinen Verweis oder Illustration anderes als eine Kapazität von 400 cm3 finden.

    Vielen Dank an alle, die mir helfen wird, vor allem Albi.

    Cheers
    Buster

  7. #39
    Chefkonstrukteur Avatar von Bär
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    Zitat Zitat von buster Beitrag anzeigen
    Unfortunately, because the previous owner had dismantled the bike and bolted it quickly together for me to see, I'm not sure how the rear swinging arm should connect to the frame. He used just a nut and washer on each end of the bolt, on the outside of the arm. Is there nothing between the arm and the frame? Is there a drawing of the frame and suspension components that shows the correct assembly? Also, is the oil in the clutch housing separate from the oil for the gearbox or does it use the same oil? It may sound like a silly question but I can find no reference or illustration other than a capacity of 400 cm3.


    Leider, weil der Vorbesitzer das Rad demontiert hatte und verriegelte sie schnell zusammen für mich zu sehen, ich bin nicht sicher, wie die hintere Schwinge sollte dem Rahmen zu verbinden. Er verwendet nur einen Mutter und Scheibe auf jedem Ende des Bolzens an der Außenseite des Armes. Gibt es nichts zwischen dem Arm und dem Rahmen? Gibt es eine Zeichnung der Rahmen und Fahrwerkskomponenten, die korrekte Montage zeigt? Auch ist die Öl in dem Kupplungsgehäuse getrennt von dem Öl für das Getriebe oder hat sie die gleiche Öl? Es mag wie eine dumme Frage klingen, aber ich kann keinen Verweis oder Illustration anderes als eine Kapazität von 400 cm3 finden.
    Hi Buster,
    I'll try it in english....

    The rear swing is simply fixed with the "Schwinglagerbolzen". (part no. 18).
    At the picture you can see, how you have to connect it. There is NOTHING between swing and Frame (except the ... umm... bearings(?), which are in the swing )

    Order: Nut - Washer - Swing - FrameFrame - Swing - Washer - Nut

    The Clutch and the gearbox are greased with the same oil. You only have to change 1x400ml. The best Oil for that is Addinol SAE80W


    Auf deutsch:
    Die hintere Schwinge ist einfach mit dem Schwinglagerbolzen befestigt (Teil Nr. 18)
    Auf dem Bild kanst du sehen, wie du es montieren musst. Dort ist NICHTS zwischen Schwinge und Rahmen (außer dem Schwinglager, welches in der Schwinge sitzt)

    Reihenfolge: Mutter, Unterlegscheibe - Schwinge - RahmenRahmen - Schwinge - Scheibe - Mutter


    Die Kupplung und das Getriebe werden mit dem selben Öl geschmiert, du musst nur 1x400ml wechseln. Das beste Öl dafür ist Addinol SAE80W.




    Have a nice Weekend
    Jonas



    (uaahh... mein Englisch gruselt mich )
    Klaus-Kevin, lass das!

  8. #40
    Zündkerzenwechsler
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    At the picture you can see, how you have to connect it.
    Hi Jonas!
    Thanks for your input. I'll check to be sure that the bearings are in the arms. Is there a picture I can refer to? Where can I find it?

    Vielen Dank für Ihre Eingabe. Ich werde überprüfen, um sicherzustellen, dass die Lager in den Armen sind. Gibt es ein Bild, das ich beziehen kann? Wo kann ich ihn finden?

    Cheers
    Buster

  9. #41
    Chefkonstrukteur Avatar von Bär
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    Zitat Zitat von buster Beitrag anzeigen
    Hi Jonas!
    Thanks for your input. I'll check to be sure that the bearings are in the arms. Is there a picture I can refer to? Where can I find it?

    Vielen Dank für Ihre Eingabe. Ich werde überprüfen, um sicherzustellen, dass die Lager in den Armen sind. Gibt es ein Bild, das ich beziehen kann? Wo kann ich ihn finden?

    Cheers
    Buster
    How embarrassing... I forgott the picture at my first post... sorry for that!



    At this Picture the bearings are in. You can check easily by looking at the arms, if you can see parts 21 and 22, everything is ok.


    Btw: The rear-swing construction is almost the same at all Simson.


    hopefully i could help you...

    Jonas
    Klaus-Kevin, lass das!

  10. #42
    Zündkerzenwechsler
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    That's great Jonas - a picture is worth a thousand words! Is there a book that has similar pictures just for the Schwalbe? It would make re-assembly SO much easier! Does the book say how tight the nuts should be?

    Das ist toll Jonas - ein Bild sagt mehr als tausend Worte! Gibt es ein Buch, das ähnliche Bilder nur für die Schwalbe hat? Es würde die erneute Montage so viel einfacher! Ist das Buch zu sagen, wie eng die Nüsse sein sollte?

  11. #43
    Chefkonstrukteur Avatar von Albi
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    Hi Buster, the Carburator isn't an original one, its a reproduction, I am very sure, cause it looks a little different compared to the one, I have in my Schwalbe. But that should not be the Problem .

    cheers
    Albi

  12. #44
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    Hi Buster,
    for more pictures you could use this web-site simson-kr51-2-schwingentraeger-kotfluegel-lenkungslager-vorn-kr51 • AKF - Automobile Kraftr
    You can choose different pictures by clicking the down arrow beside the window "Baugruppe wählen".

    Gerhard
    bevor isch misch uffreesch, isses mir liwwer egal !

  13. #45
    Zündkerzenwechsler
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    Thanks Gerhard!

  14. #46
    Zündkerzenwechsler
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    Zitat Zitat von EA_SchwalbeAlbi Beitrag anzeigen
    Hi Buster, the Carburator isn't an original one, its a reproduction, I am very sure, cause it looks a little different compared to the one, I have in my Schwalbe. But that should not be the Problem
    Albi, do you really think it's not original? I only believed that it was because it had the IFA mark in the casting.

    Albi, glaubst du wirklich, es ist nicht original? Ich habe nur angenommen, dass es, weil es die IFA Marke in der Casting hatte.

  15. #47
    Kettenblattschleifer Avatar von rossinchen
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    If the IFA mark is in the casting, the carburator is definitively not original but a reproduction. The original ones had a BVF mark in the casting. The problem is that BVF is a protected trademark. We have mainly two wholesale traders which offer spareparts for Simson. Both traders have bought different trademarks over the years and started to reproduce spareparts with old trademarks. You can buy BVF reproductions which are quite usable after possible cleaning and controlling the calibration and IFA reproductions do not have a good reputation.

    Maybe you can post the link to the ebay auction and then we will know which quality you have bought. But the price is already an indication that you bought the cheap reproduction of a minor quality.

  16. #48
    Zündkerzenwechsler
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    Hi Rossinchen! I guess that you only get what you pay for! Never mind, I hope I can adjust the carb to make the bike run. The seller was mopedworld.de but I'm sure you know what you're talking about. Sorry Albi!
    Is there a particular problem about the IFA carb and how should I deal with it? I appreciate all your help.

    Ich vermute, dass man bekommt, was man bezahlt! Egal, ich hoffe, ich kann die carb einzustellen, um das Fahrrad zum Laufen zu bringen. Der Verkäufer war mopedworld.de aber ich bin sicher, Sie wissen, was du redest. Leider Albi!
    Gibt es ein besonderes Problem über die IFA carb und wie soll ich damit umgehen? Ich schätze Ihre Hilfe.

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