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Thema: Hallo aus england


  1. #49
    Chefkonstrukteur Avatar von Albi
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    Zitat Zitat von buster Beitrag anzeigen
    Sorry Albi!
    Sorry why?
    I think, that the carburator will work, if cou clean him very exactly before using!

  2. #50
    Chefkonstrukteur Avatar von Bär
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    And just doing the standard settings.
    Klaus-Kevin, lass das!

  3. #51
    Chefkonstrukteur Avatar von Albi
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    Zitat Zitat von Bär Beitrag anzeigen
    And just doing the standard settings.
    I already told him per personal Message, weeßte?

  4. #52
    Chefkonstrukteur Avatar von Bär
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    Zitat Zitat von EA_SchwalbeAlbi Beitrag anzeigen
    I already told him per personal Message, weeßte?
    Nu.
    iiiiiiiiiiii
    Klaus-Kevin, lass das!

  5. #53
    Zündkerzenwechsler
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    Albi, do you really think it's not original? I only believed that it was because it had the IFA mark in the casting.
    Albi, I was sorry because you had already told me that the carb wasn't original and I wasn't convinced!
    I'm sure it'll be fine when I set it up. Today I am going to check to see if I have all the wiring for No.2 - there is some in place but I think I may have to make a new loom.

    Albi, war es mir leid, weil du mir schon gesagt hatte, dass die carb war nicht original und ich war nicht überzeugt! Heute werde ich zu überprüfen, um zu sehen, ob ich die ganze Verkabelung für No.2 haben - es gibt einige an Ort und Stelle, aber ich glaube, ich kann einen neuen Kabelbaum machen.
    Ich bin sicher, es wird in Ordnung sein, wenn ich es einrichten.

    Cheers
    Buster

  6. #54
    Zündkerzenwechsler
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    Hi everyone!
    Here are some more photos, this time including No.2. I included the photo of the inside of the front mudguard to show how it still has all its fresh looking paint 28 years after it was built!

    I have a couple of questions that you may be able to help with. First is the bracket in the photo - what is it and where does it fit on (Red) No.2?
    Second, can anyone tell me why (Purple) No.1 has a separate coil? I thought it should have a spark direct from the generator. The engine number is 3709832. Should this engine have an M14-240 spark plug? At the moment an M14-260 is fitted.
    Third, was it common for changes to be made to the specification of models? No.2 has a maker's plate showing that it is a KR51/2N but the N model was a three-speed. Clearly No.2 has the four-speed engine and also hydraulic dampers so it should be an E model, shouldn't it? Another interesting thing is the year of manufacture on the plate - 1988.

    Hier sind einige weitere Bilder, diesmal einschließlich No.2. Ich habe den Foto von der Innenseite des vorderen Kotflügels zu zeigen, wie es hat immer noch alle seine frisch aussehende Farbe 28 Jahre, nachdem sie gebaut wurde!

    Ich habe ein paar Fragen, die Sie möglicherweise in der Lage sein, um mit zu helfen. Erstens ist die Halterung auf dem Foto - was ist das und wo kommt es auf (Red) No.2 passen?
    Zweitens kann mir jemand sagen, warum (Purple) No.1 verfügt über eine separate Spule? Ich dachte, es sollte einen Funken direkt aus dem Generator haben. Die Motornummer ist 3709832. Sollte dieser Motor eine M14-240 Zündkerze? Im Moment ein M14-260 ausgestattet ist.
    Drittens war es üblich, für Änderungen in der Spezifikation von Modellen hergestellt werden? No.2 hat einen maker Teller zeigt, dass es ein KR51/2N ist aber die N-Modell war ein Drei-Gang. Klar No.2 hat das Vier-Gang-Motor und auch hydraulischen Dämpfern, so sollte es ein E-Modell sein, sollte es nicht? Eine weitere interessante Sache ist das Jahr der Herstellung auf dem Teller - 1988.

    Merry Christmas Simson Freunden! :)



    Bracket_zpsca4169f2.jpgNo1Coil_zps4f22aa95.jpgNo2-1_zps1528ba9c.jpgNo2Speedo_zps7086edb9.jpgNo2Plate_zps453bf595.jpgNo2Motor_zps64182f36.jpgFrontMudguard_zpscc0d084d.jpgStripped1_zpsd74310ba.jpg

  7. #55
    Chefkonstrukteur Avatar von Albi
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    No.2 looks awesome . Maybe she has an exchange Frame!? Is the Framenumber identical to the framenumber, which ist "written" under the seat? The "thing" is for the KR51/2L to hold the electronic-"Baustein". I really like the Miles-Speedo .

    Some KR51/1 got the spark from an external Zündspule (Coil).

    cheers
    Albi

  8. #56
    Zündkerzenwechsler
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    Thanks Albi! No.2 does look good for her age but she's not perfect. I'll need to do some small 'touching up'
    I'll check the frame numbers and let you know. This is the bike that was imported to England by the dealer and sold from his shop so perhaps they changed the specification a little. I don't know why the Baustein bracket is with the bike - I'm sure it's not an L model.

    The reason I asked about the coil on No.1 was because I might buy a new wiring loom and I want to get the correct one. If it doesn't come with wiring for a coil I'll need to modify it but I guess that the way it was wired when it came to me would be correct.

    No.2 sieht wirklich gut für ihr Alter, aber sie ist nicht perfekt. Ich werde tun müssen, einige kleine "Auffrischung"
    Ich werde überprüfen Sie die Bildnummern und Sie wissen lassen. Dies ist das Fahrrad, das in England durch den Händler wurde importiert und verkauft aus seinem Geschäft so vielleicht die Spezifikationen geändert ein wenig. Ich weiß nicht, warum die Baustein Halterung ist mit dem Fahrrad - ich bin sicher, es ist nicht eine L-Modell.

    Der Grund warum ich über die Spule auf No.1 fragte, war, weil ich einen neuen Kabelbaum kaufen könnte, und ich möchte, dass das richtige zu bekommen. Wenn es nicht mit Verkabelung für eine Spule kommen werde ich brauchen, um es zu ändern, aber ich denke, dass die Art und Weise es verdrahtet, wenn es zu mir kam, war richtig wäre.

    Cheers
    Buster

  9. #57
    Chefkonstrukteur Avatar von Albi
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    For a Schwalbe with an external Coil you need the Wiring Loom of the KR51/2S.
    http://www.a-k-f.de/moser/kr51-1s.pdf
    Please check, if your wires are like on this plan .

    Edit: This Wiring Loom:
    http://www.dumcke.de/product_info.ph...und-SR4-4.html
    fits for both, Schwalbe and SR4-3/4.

  10. #58
    Kettenblattschleifer
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    Zitat Zitat von EA_SchwalbeAlbi Beitrag anzeigen
    The "thing" is for the KR51/2L to hold the electronic-"Baustein"
    Are you sure?
    In my Schwalbe (KR51/2E) this thing is for the fuseholder and the cable connector.

    greetz
    Sascha

  11. #59
    Zündkerzenwechsler
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    In my Schwalbe (KR51/2E) this thing is for the fuseholder and the cable connector.
    Hi Sascha!
    Could you post a photo? I have only seen how those parts are mounted on the KR51/1 and I would be grateful if you can show me how they appear on your E.

    Cheers
    Buster

  12. #60
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    I've just noticed that I have had a promotion! I'm no longer a Schwarzfahrer, I'm a Zündkerzenwechsler!

    I've just ordered a lot of parts from Dumcke's shop so I should be busy in January. Albi, I didn't see your message about the wiring loom before I ordered and just ordered the usual one for the KR51/1. I'll make any modifications necessary, it won't be too difficult. I looked at the price for the other option (SR4-3/4) and decided I had made a good choice anyway!

    Ich habe gerade festgestellt, dass ich habe eine Förderung! Ich bin nicht länger ein Schwarzfahrer, ich bin ein Zündkerzenwechsler!

    Ich habe gerade eine Menge von Teilen aus Dümcke den Shop bestellt, so sollte ich im Januar beschäftigt. Albi, habe ich nicht sehen Ihre Nachricht über die Verkabelung, bevor ich und bestellte gerade bestellt die üblichen ein für den KR51 / 1. Ich mache alle Änderungen notwendig, wird es nicht allzu schwierig sein. Ich schaute auf den Preis für die andere Option (SR4-3/4) und entschied ich hatte eine gute Wahl getroffen sowieso!

  13. #61
    Kettenblattschleifer
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    I can't take a photo of my schwalbe because i have a unique electrical solution in my schwalbe since a few years. But i google that and found a photo here at the schwalbennest:



    at the left side is the fuse holder and at the right the cable connector. the whole "thing" is fitted behind the alumnium cover under the handle bar. It was fixed with the two screws from this cover.

    Sorry for my poor english, i hope you have understood what I meant

    greez
    Sascha

  14. #62
    Zündkerzenwechsler
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    Hi Sascha!
    Thanks for finding the photo for me. Searching on the forum is not so easy for me when I don't speak the language!
    I see now where the bracket goes - it's different from the KR51/1 that I have (No.1) where the sicherungsdose and the connector are direct on to the frame. I did find a photo in Werner's book but it is not very clear.

    Cheers
    Buster

  15. #63
    Kettenblattschleifer Avatar von Nils1994
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    You shouldn't have many problems with using the wire frame for the KR51/1. Most of it is the same as on the newer models with the external coil.

    Here are some wire plans: Homepage Familie Moser und Ehlers

    Go to Simson on the Left, then to "Simson Schaltpläne"

    Which colour does the magnet wheel of your KR51/2 have? If it is red, you'll have the ignition of the KR51/2L.
    It could be possible, that the engine has been swapped, as it is a 4-gear engine, and a KR51/2N frame.


    Greetings,
    Nils, who's english is only good when it comes to smalltalk.
    Immer nur Zentimeter! Sind wir hier bei die Schreiners, oder wad?

  16. #64
    Zündkerzenwechsler
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    Thanks Nils! The Moser und Ehlers website is new to me and will be a great help.
    I'm pretty sure that I don't have the L model electrics because there are only four wires from the generator rather than five. I'm sure that with the clear schaltpläne I shall have no trouble re-wiring.

    I am impatient to receive my new parts. They should be here by January 4th, then I can start the rebuilds. Thanks again to all of you who are helping me with your knowledge and experience.

    All of you who tell me how bad your English is, you are wrong! I used to teach English as a foreign language to students from all over the world so I should know! :)

    Die Moser und Ehlers Website ist neu für mich und wird eine große Hilfe sein.
    Ich bin mir ziemlich sicher, dass ich nicht über die L-Modell Elektrik, weil es nur vier Drähte aus dem Generator als fünf sind. Ich bin mir sicher, dass mit dem klaren schaltpläne Ich werde keine Mühe Neuverkabelung haben.

    Ich bin ungeduldig auf meine neue Teile erhalten. Sie sollten hier sein 4. Januar, dann kann ich beginnen die Umbauten. Nochmals vielen Dank an alle, die mir helfen mit Ihrem Wissen und Erfahrung.

    Alle von euch, die mir sagen, wie schlecht Ihr Englisch ist, sind Sie falsch! Früher habe ich Englisch unterrichten als Fremdsprache für Studierende aus der ganzen Welt, damit ich wissen sollte! :)

    Cheers
    Buster

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